Morgonrutiner

Satt nyss och läste en av mina klasskompisars blogg.  Hon läser kursen digitaltskapande och där ska dom ta kort på olika saker, exempel en morgon. Fotar från det att man går upp till man går till bussen, jätte roligt idé faktiskt! Så till mitt tänk: hur ser en vardags- morgon ut  för er? Från det att ni vaknar till att ni går till skolan/ jobbet.

Såhär ser oftast min morgon ut:

1. Jag vaknar oftast upp ensam på vardagarna och det gör att jag är pigg ( vakar oftast innan klockan ringer ). Mornar mig lite i sängenför att sedan gå upp.
2. Går in i stora huset där jag tar ett glas mjölk.
3. Går tillbadrummet för att börja göra vid mig, oftast har jag duschat kvällen innan.
4. Sminkar mig, börjar sedan platta håret.
5.Äter en snabb frukost. Pratar lite med de andra i familjen
6. Nu börjar oftast klädvalet, får lite panik men det löser sig alltid.
7. Borstar tänderna och fixar mig det sista.
8. Plockar ihop mina små saker så som mobil, nycklar, hörlurar busskort osv. Stressar sedan till stationen där bussen går ifrån.

Kommentarer
Skrivit av: Emma

Sv: ja det är det verkligen vill ha ne men vet inte vart jag ska köpa en ^^

2009-04-23 @ 20:36:52
URL: http://emmaidalinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?

Lätta på ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0