vad händer med mig?

Jag behöver skriva av mig och varför inte här i bloggen? Jag skryter inte med detta inlägget utan har en sjuklig ångest och mår riktigt dåligt.

Jag är ett vg/ mvg barn, men på sista tiden har jag sjunkit ner till g - i ämnen som jag klarar av galant i vanliga fall. Jag har höga mål och drömmar och vet exakt var och vad jag ska studera efter gymnasiet. Men när jag satt i bilen innan idag insåg jag att jag nog inte kommer kunna läsa exakt var jag vill och det stör mig - för allt handlar om denna terminen, att jag sjunkit mycket i skolan och att jag slutat kämpa det där lilla extra. Nu är det ungefär sex veckor kvar och det är inte mycket. inte tillräckligt för att påverka ett helt betyg. jag kan försöka och göra det bästa av situationen men det stör mig - för jag är bättre än så! jag ska kämpa den sista tiden och bli den jag var innan, för just nu känner jag inteigen mig själv.
Ett g för mig är som ett ig, ig existerar inte i min värld - det är inte acceptabelt. Ig må vara ett betyg i gymnasiet men ett ig för mig är lika med noll, zero. Det fungerar inte - får jag ig kan jag lika bra lägga av - för jag klarar mer. Jag är bättre än så.



bilden är tagen vid en fotografering i stockholm, av Björn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?

Lätta på ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0