valt rätt utbildning

 En bild jag tog innan idag


Nu i eftermiddags har jag kommit underfund med att jag valt rätt ubildning, att jobba med människor och att sen utbilda mig till sjuksköterska för att sedan jobba lite och sen bli det jag vill bli; barmorska, är det rätta. Att laga med, bli kock med andra ord, är verkligen inte min grej. Just nu har jag en kycklingfilé och en potatisgratäng i ugnen. Jag och min finaste Anton ska äta god mat och mysa. Idén om att jag skulle laga maten var min, då jag tycker det är fruktansvärt roligt och så känner man sig lite vuxnare. Vi får se hur detta slutar. Säger som Stefan sa precis:  ' man lär sig inte om man inte försker '  och han har faktiskt rätt!

Nu ska jag gå och tända lite ljus i huset, så jag kommer in i rätt stämning sen ska jag fortsätta med maten. Kanske ska göra någon sallad? Inte för att jag eller Anton är det, åh kräsna är vi allt! Nej, slöseri med maten. Men lite gurka kanske.... ?



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?

Lätta på ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0