körtelfeber

jaha, då har man åkt på körtelfeber och det är ingenting att rekommendera direkt. Hög feber, lite sömn och ont i halsen och magen. Ingen hungerskänsla och att dricka ett glas vatten, mjölk eller saft kan ta upp till en halvtimme. Dock är jag bättre idag än vad jag var i måndags och igår, tvingar mig lite själv också. Vill inte bara ligga ner och knappt kunna prata, för att det gör så ont i halsen och rösten är helt annorlunda. man slutar prata när ingen förstår en, viska fungerar också.

Annars är det tipp topp, trött är man ju men det får gå. Hungrig men när maten väl står framför en försvinner allt och man vill bara kräkas. Det har jag med gjort, för att jag är tom i magen. Precis som om inte det andra räcker.

Känner mig dum som inte kan hjälpa mamma inför festerna i helgen, hjälpa till med städning osv. Men bara att orka stå upp är jobbigt, sorry mamma! Mamma är även ledig idag och imorgon för att ta hand om mig, skönt att slippa vara ensam. Imorgon och på fredag är Stefan hemma, bra det. Är trött men vill inte sova, rädd för att jag inte ska vakna då jag knappt får luft när jag ligger ner, men kroppen fixar det själv - jag har börjat snarka så nu kan mamma vara lugnt.

Snart middag, ris, sås och kylling. Smarrigt!


Kommentarer
Skrivit av: Natalie

Körtelfeber är ju ingen höjdare. Hoppas du kryar på dig :)

2009-03-25 @ 20:49:21
URL: http://nst.blogg.se/
Skrivit av: Daddy...

Usch va trist o va sjuk,hoppas du tillfrisknar inför helgen.

Hoppas allt e bra annars!



// Kramar daddy

2009-03-25 @ 21:52:48
Skrivit av: Pernilla

Du får krya på dig Emelie, vet att det är jätte jobbigt.

Men hoppas att du blir frisk snart! <3

2009-03-26 @ 08:37:16
URL: http://pilliiis.blogg.se/
Skrivit av: Pernilla

det är väll självklart att jag läser din blogg? :D <3

2009-03-26 @ 12:01:47

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?

Lätta på ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0