drömmer mig bort en liten stund...

Hela helgen har spenderats med Anton, kom hit i fredags kväll. Hans mamma var jätte snäll och hämtade mig på stationen, fick även en pratstund med Denisé i min klass. Hon hade varit och tränat och genast kom en våg av ångest över mig: jag måste också träna. Jag är långt ifrån tjock men har lite på sidorna som jag vill bli av med, ja, få fastare kropp med andra ord. Men sen, jag trivs som jag är nu och vill egentligen inte ändra på något stort. Kanske öndra frisyr och hårfärg, men det är inget stort - även om det gör mycket.

Medans min man spelar tv spel sitter jag här och drömmer mig bort, jag vill ha sommar och vet redan vilket plagg som kommer användas flitigt av mig, nämligen shorts. När jag var mindre hatade jag det och fick mer eller mindre panik när mamma bad mig ta på ett par shorts. Nu är jag som förälskad, klänningar vill jag också ha.Söta, enkla klänningar som fungerar lika bra till vardag som till party. Kommer öven jobba röven av mig, det har jag bestämt. Mitt sista riktiga sommarlov, känns lite konstigt men samtidigt roligt. Tänk så mycket livet har att bjuda på efter gymnasiet. Det är skönt att min framtid ligger planerad, i alla fall några år framöver och jag är helsäker på att jag inte kommer ångra mig. Förmodligen ( jag vet att jag kommer göra det! ) kommer jag att börja plugga till sjuksköterska nästa höst. Det ska bli så spännande, äntligen får jag jobba i skolan på ett helt annat sätt och på en helt annan nivå. Lärarna på gymnasiet behandlar oss som om vi vore  5 år och inte visste någonting. Tråkigt, för gymnasiet ska inte vara lätt, tycker inte jag. Lite kanske, men inte såhär lätt. Det är därför vi får en chock i vissa ämnen, tempot är högre och lärarna har högre  förväntingar av oss - vilket vi inte är vana  vid.


Nu ska jag avslutade mina tankar, eller försöka och ta mig en dusch. Eller så fortsätter jag att fundera och ha mig, det som jag är bäst på. Ska även skicka ett sms till min vän Ronja, jag är glad att vi hittat tillbaka till varandra. Jag känner för att ut och gå en lång runda ikväll, det är så skönt när man känner att kroppen får jobba lite. :)


Kommentarer
Skrivit av: Emelie

tack :)

2009-01-19 @ 20:33:17
URL: http://emeliiiees.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?

Lätta på ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0